بلاگ تعمیرات لوازم خانگی :: بلاگ تعمیرات لوازم خانگی

بلاگ تعمیرات لوازم خانگی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

اجاق گاز جز وسایل پرکاربرد هر خانه است به طوری که روزی چندین بار مورد استفاده قرار می‌گیرید. به همین دلیل اجاق گازها بیشتر از سایر لوازم خانگی در معرض آلودگی و کثیف شدن هستند. تمیز کردن اجاق گاز معمولا کار دشوار و خسته کننده ای است چرا که برای داشتن اجاق گازی تمیز در طول هفته باید چندین بار آن را تمیز کرد. در این مقاله روش های جادویی برای تمیز کردن اجاق گاز آورده شده که با آن میتواند در زمانی کوتاه اجاق گاز خود را به سادگی درخشان کنید.

روش های جادویی برای تمیز کردن اجاق گاز

 

تمیز کردن اجاق گاز بدون مواد شیمیایی

استفاده از آب جوش یکی از بهترین روش هایی است که برای تمیز کردن اجاق گاز بدون مواد شیمیایی میتوانید استفاده کنید. برای اینکار ابتدا آب را جوش آمده است را با احتیاط و به آرامی برروی چربی و کثیفی‌ها بریزید. اگر به آب جوش مقداری زمان بدهید تا برروی لکه ها بماند و کمی خنک شود لکه های سخت به راحتی پاک می‌شوند. برای آنکه آب جوش تاثیر بهتر و بیشتری داشته باشد میتوانید با استفاده از صابون و اسفنج نتیجه بهتری بگیرید.

برق انداختن اجاق گاز با جوش شیرین و نمک

اگر میخواهید اجاق گاز شما مانند روز اول درخشان و تمیز شود، یک قاشق چایی خوری نمک و یک قاشق چایی خوری جوش شیرین را با هم مخلوط کنید سپس یک قاشق آب به مخلوط اضافه کنید تا مانند خمیر شود. البته در نظر داشته باشید که مقدار نمک و جوش شیرین بسته به نیاز شما متفاوت است اما با همین نسبت یک به یک میتوانید نتیجه مطلوبی بگیرید. بعد از آماده شدن خمیر نمک و جوش شیرین با استفاده از یک پارچه روی کثیفی ها بزنید و نتیجه شگفت انگیز آن را ببینید.

تمیز کردن اجاق گاز با سرکه

سرکه سفید می تواند یک تمیز کننده فوق العاده برای برق انداختن و چربی زدایی اجاق گاز شما باشد. برای تهیه تمیز کننده جادویی، سرکه سفید را با نسبت دو پیمانه آب و یک پیمانه سرکه ترکیب کنید. سپس محلول را با استفاده از یک اسپری برروی جرم ها و چربی ها اسپری کنید. از این محلول برای تمیز کردن ظروف شیشه ای و ضد عفونی کردن آشپز خانه نیز استفاده کنید.

بیشتر بدانید: نمایندگی تعمیرات اجاق گاز لوفرا در آی پی امداد

پاک کننده جادویی برای اجاق گاز با جوش شیرین و لیمو

جوش شیرین و لیمو هر دو خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی کننده دارند. برای تمیز کردن اجاق گاز یا هر سطح دیگری که لکه دارد کمی جوش شیرین را برروی آن بریزید سپس یک لیمو را نصف کرده و روی سطح آن بمالید در پایان نیز با استفاده از یک پارچه مرطوب ذرات باقی مانده را تمیز کنید. از آنجایی که جوش شیرین نرم است و قدرت پاک کنندگی بالایی دارد از آن برای تمیز کردن شیشه نیز میتوانید استفاده کنید چرا که روی شیشه خراش ایجاد نمی‌کند.

پاک کردن لکه های سخت با تیغ

در برخی موارد لکه های قدیمی یا سوخته با محلول های بسیار قوی هم پاک نمی‌شوند. برای پاک کردن این لکه های سخت تیغ را با زوایه سطح زیرین لکه بگیرید و تیغ را محمک نگهدارید. پس از آنکه لکه سوخته کنده شد با استفاده از محلول ای شوینده یا ترفندهایی که گفته شد به طور کامل از شر لکه سوخته خلاص شوید.

مرجع محتوا: www.ipemdad.com

چربی زدایی اجاق گاز با آمونیاک و جوش شیرین

شاید آمونیاک برای تمیز کردن وسایل زیاد مناسب نباشد اما برای تمیز کردن اجاق گاز ترکیب آمونیاک و جوش شیرین میتواند ترکیبی شگفت انگیز برای تمیز کردن اجاق شما باشد. اگر مشعل های اجاق گاز را میتوانید بردارید آنها را در ظرف یا کیسه ای دیگر ترکیب آمونیاک و جوش شیرین را ریخته و مشعل ها را در آن بیندازید. به این ترتیب مشعل های اجاق گاز شما همانند روز اول خواهد شد.

بلاگ تعمیرات لوازم خانگی ...
ما را در سایت بلاگ تعمیرات لوازم خانگی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : امامی بازدید : 227 تاريخ : چهارشنبه 27 بهمن 1400 ساعت: 23:56

هود روشن نمی شود

وقتی که هود آشپزخانه روشن نمی شود علل زیادی هست ، شاید مدار دستگاه قطع شده باشد، در بروز این مشکل باید مجدداً وصل بشود، و ممکن است قطعه ای سوخته باشد که باید تعویض گردد و یا اینکه فیوز دستگاه خراب شده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

هوم خانه تعمیر هود اخوان را در شمال جنوب شرق و غرب تهران با استفاده از تعمیرکار مجرب و با ضمانت نامه معتبر و قطعات اصلی به شما ارائه می نماید.

ایراد قطعی سیم وجود دارد

جای قرار گرفتن هود آشپزخانه شاید سبب ذوب شدن سیم ها میشود، در صورتی که سیم ها قطع یا شل شده باشد هود روشن نخواهد شد، به لوازم درونی هود توجه فرمایید و مشاهده کنید نشانی از سوختگی و خرابی می بینید یا نه.

توجه کنید که سیم هایی که به دکمه ی روشن و خاموش دستگاه متصل است برق دارند یا نه، اگر نتیجه کار را با اهم سنج بررسی کردید و نشانه ای به غیر از صفر نشان داد، در واقع سوییچ روشن و خاموش مشکل پیدا کرده و باید تعویض نمود.

مکش هود بسیار کاهش داشته است

نخستین علتی که بررسی میشود و بایستی آن را رفع کرد پروانه ها هرز می چرخد، دلیل دیگر اینکه به احتمال زیاد خروجی هوا مسدود شده باشد، و در انتها ممکن است که فیلتر دستگاه هود شما کثیف شده باشد و باید تمیز کنید، به هر حال هر کدام از این مشکلات باشد باید برای رفع عیب دستگاه اقدام کنید و در نهایت شاید دور موتور بسیار کم شده باشد که باید از تعمیرکاران کمک بگیرید و توسط آنها تنظیم شود.

هود آشپزخانه در زمستان درست کار نمی کند

شما می توانید پیش از آغاز فصل سرمای زمستان به نکاتی توجه داشته باشید، خروجی خرطومی را بررسی کنید و با توجه به شرایط آب و هوایی در پاییز و زمستان بادها شدید می شود، به همین دلیل ممکن است خروجی با اشیاء خارجی و یا لانه گذاری پرندگان بسته شده باشد، باید چک کنید، آلودگی هوا در زمستان مشکل ساز است و در این فصل بیشتر آلودگی را شاهد هستید، قطعا  هود را سرویس کرده تا بارندگی های شدید به هود آشپزخانه صدمه وارد نکند.

بلاگ تعمیرات لوازم خانگی ...
ما را در سایت بلاگ تعمیرات لوازم خانگی دنبال می کنید

برچسب : هود درست کار نمی کند,خرابی هود , نویسنده : امامی بازدید : 264 تاريخ : پنجشنبه 21 بهمن 1400 ساعت: 0:37

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :